Je kan zelf een aantal zaken controleren alvorens de servicelijn van Ecopuur te bellen.
- Staat je verwarmingsketel aan, m.a.w. zit de stekker in het stopcontact?
- Controleer of er geen andere stroomproblemen zijn, kapotte zekeringen bijvoorbeeld.
- Heb je een gasketel? Check dan of de gaskraan nog ‘open’ staat.
- Verschijnt er een storingscore op het display van je boiler/cv-ketel? Dan neem je er best de handleiding bij om te zien wat de code betekent, en of je het probleem zelf kan oplossen.
- Inspecteer of één of meerdere kranen defect zijn. Als er koud of lauw water uit je kranen komt, dan zit het defect mogelijks in de kraan en niet in de ketel. Zet één voor één al je kranen op de koudste stand, en controleer dan of er uit je andere kranen wel warm water komt. Zo kom je snel te weten of een van je kranen defect is.
- Herstel de waterdruk
De waterdruk in je cv-ketel ligt idealiter tussen 1,5 à 2 bar. Met een druk < 1,2 bar kom je zeker in de problemen. Vul in dat geval het water in je ketel bij tot 1,8 bar, ontlucht de ketel en controleer of er weer warm water uit de kraan komt.
Heb je bovenstaande puntjes gecontroleerd, maar heb je nog steeds geen warm water? Neem dan contact op met de servicedienst van Ecopuur op het nummer 09 298 04 08. We zijn dagelijks telefonisch bereikbaar van 8 tot 17u, ook tijdens het weekend, bouwverlof en feestperiodes.